< Hem 

Villkor för köp och prenumeration

Köpvillkor

1. Allmänt

Agrenshusetshop.se är Ågrenshuset Produktion AB:s shop för att sälja varor, agrenshusetshop.se säljer varor med leverans inom Sverige.

Beställningar tas enbart emot via agrenshusetshop.se. För att du skall känna dig trygg i ditt köp är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor om din beställning.

Efter att ha beställt från agrenshusetshop.se förbinder du dig att bevaka din inkorg då all kommunikation rörande din order sker via mail.

Ågrenshuset förbehåller sig rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger. Ågrenshuset reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem, framflyttning av utgivningsdatum och felaktig artikelinformation.

2. Priser och betalning

Priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

Ågrenshuset samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda dig som kund alternativa betalmetoder. Du väljer mellan fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning. Betalinstruktioner mailas ut av Klarna i samband med att din beställning skickas från vårt lager. Fakturor har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du under steg 3 i vår kassa samt hos Klarna.se

3. Fraktsätt och leverans

Kostnaden för frakt framgår i kassan. Produkter från agrenshusetshop.se levereras alltid med Postnord med deras leveransvillkor. Frakter under 2 kg skickas som Varubrev. Paket levereras med Mypack till privatpersoner och Parcel till företag. Eftersom ni fyller i e-postadress i kassan får ni ett mail från Postnord när leveransen skickas. Skulle problem uppstå med leverasen så kontakta oss så hjälper vi er.

Maxvikt för frakt i shopen är 20 kg. Vill ni beställa ett stort antal produkter så kontakta oss.

4. Försening

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vi reserverar oss rätten att avboka din beställning om det uppstår problematik med leveranser till oss eller problem med betalningen.

Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure, (såsom krig, naturkatastrof, strejk, brand eller utebliven leverans från vår underleverantör) ansvarar Ågrenshuset inte för förseningarna.

5. Avbokning

Varor som finns att beställa är varor som finns i lager hos oss. Vi garanterar dock aldrig leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för slutförsäljning. Tar en vara slut hos oss avbokas den från din beställning och levereras inte vid en senare tidpunkt. Vid avbokning skickas den informationen till dig via mail.

6. Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 28 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit varan) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal.

Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom 28 dagar från det att du mottagit beställningen och utan dröjsmål skicka tillbaka varan till oss.

Ångerrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor då detta istället är en reklamation.

Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 28 dagar återbetalas hela beloppet. Om varans kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kan avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning komma att göras.

Du betalar själv för returen tillbaka. Du kan välja att enkelt skriva ut en retursedel via din orderbekräftelse till ett fast pris om 59 kronor eller returnera genom att betala direkt på ombudet enligt gällande portotabell hos det fraktbolag du väljer. Klicka på “Ändra i din beställning” och följ instruktionerna. Observera att retursedeln endast gäller för den aktuella beställningen.

Lägg varan i dess originalförpackning (om den hade någon). Det är viktigt att du förpackar varan med ett yttre emballage så att originalförpackningen är skyddad, klistra aldrig returetiketten direkt på originalförpackningen. Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen i paketet kan vi inte se att returen kommer från dig. Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss.

Returadress:
Ågrenshuset Produktion AB
Flygelvägen 3
893 30 Bjästa

För att byta din vara mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.

7. Återbetalning

Är beställningen redan betald kontaktar Klarna dig för återbetalning av återstående belopp. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att Ågrenshuset erhållit varan i retur.

Är fakturan inte betald rekommenderar vi att du rapporterar en retur till Klarna för att undvika eventuell påminnelseavgift under tiden det tar för oss att motta och hantera din retur. Det gör du enkelt på klarna.se eller via Klarnas app.

När vi har registrerat returen justeras beloppet och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via mail. Returkostnaden om 59 kronor kvarstår på din betalning eller faktura efter mottagen retur. Om du betalt för frakten från Ågrenshuset så kvarstår även denna när du nyttjar din ångerrätt.

8. Ej uthämtade paket

För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 149 kr. Ej utlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

9. Reklamation

När du som kund hämtar ut eller tar emot din beställning ska du omgående kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte t.ex fel orsakade av normalt slitage. Reklamation sker via mail till pren@agrenshuset.se. Bifoga alltid bilder, information om när felet upptäcktes samt utförlig beskrivning av felet. Ågrenshuset förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Reklamation till Adlibris ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom tre år.

10. Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar Ågrenshuset alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Ågrenshuset avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Ågrenshuset förbinder sig då att följa ARN’s utslag.

Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm. ARN:s webbplats

11. Personuppgifter

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här kan du läsa om hur vi hanterar och skyddar personuppgifter

Om du beställt åt en annan mottagare utan dennes vetskap kan vi komma att lämna ut ditt förnamn och efternamn för att mottagaren ska känna sig trygg i att hämta ut beställningen.

För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid reklamationer, transportskador eller annat, kontakta oss på e-post: pren@agrenshuset.se eller telefon 0660-29 99 00.

 

Prenumerationsvillkor

1. Översikt

Som prenumerant på Magasinet HOCKEY får du tidskriften i din brevlåda enligt utgivningsplan.

Prenumerant blir du genom att gå till webbplatsen och välja något av våra prenumerationserbjudanden och betalar via Klarna.

2. Användarvillkor

Dessa allmänna villkor gäller och är rättsligt bindande för prenumeration. Du måste läsa och godkänna dessa villkor och regler innan du köper en prenumeration. Genom att köpa en prenumeration accepterar du dessa Allmänna villkor och att du samtycker till att efterleva dem. Om du vid någon tidpunkt inte accepterar eller är oförmögen att efterleva de allmänna villkoren kan din prenumeration avslutas.

3. Prenumerationsvillkor

För att få köpa en prenumeration måste du ha fyllt 18 år.

4. E-postadress

Information och meddelanden från oss kommer att skickas till den e-postadress som anges vid registreringen. Vid byte av e-postadress ska du utan dröjsmål uppdatera din profil på Webbplatserna. Vi äger rätt att betrakta den senast angivna e-postadressen som korrekt kundadress.

Om du inte har en fungerande e-postadress registrerad i vårt prenumerantregister kan du kontakta vår kundtjänst för att få hjälp:
Telefon 0660-29 99 00 eller e-post pren@agrenshuset.se

5. Betalning

Första gången du köper en prenumeration via agrenshusetshop.se betalar du fakturan via Klarna. Vid förnyelse av prenumeration kommer fakturan direkt från Ågrenshuset.

6. Förnyelse

När din prenumeration löpt ut får du ett erbjudande om att fortsätta prenumerationen. Om du inte betalar för en ny prenumerantperiod kommer prenumerationen av avslutas automatiskt.

7. Uppsägning

Du kan när som helst säga upp din fakturaprenumeration genom att kontakta vår kundtjänst via telefon 0660-29 99 00 eller e-post pren@agrenshuset.se

8. Ångerrätt

Som kund har du alltid 28 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit varan) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal.

Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom 28 dagar från det att du mottagit beställningen och utan dröjsmål skicka tillbaka varan till oss.

Ångerrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor då detta istället är en reklamation.

Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 28 dagar återbetalas hela beloppet. Om varans kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kan avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning komma att göras.

Du betalar själv för returen tillbaka. Du kan välja att enkelt skriva ut en retursedel via din orderbekräftelse till ett fast pris om 59 kronor eller returnera genom att betala direkt på ombudet enligt gällande portotabell hos det fraktbolag du väljer. Klicka på “Ändra i din beställning” och följ instruktionerna. Observera att retursedeln endast gäller för den aktuella beställningen.

Lägg varan i dess originalförpackning (om den hade någon). Det är viktigt att du förpackar varan med ett yttre emballage så att originalförpackningen är skyddad, klistra aldrig returetiketten direkt på originalförpackningen. Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen i paketet kan vi inte se att returen kommer från dig. Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss.

Returadress:
Ågrenshuset Produktion AB
Flygelvägen 3
893 80 Bjästa

För att byta din vara mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.

9. Förändringar av villkoren

Vi har rätt att när som helst vidta ändringar av det utbud och de tjänster som ingår i prenumerationen. Väsentliga ändringar meddelas via e-post.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra eller göra tillägg till de allmänna villkoren.

Vid varje väsentlig ändring av villkoren kommer du att få meddelande via e-post. Vid sådan ändring kan du säga upp överenskommelsen den dag ändringen träder i kraft, på villkor att ändringen inte är uppenbart fördelaktig för dig, och att vi får ditt meddelande om uppsägning i förväg. Om du inte säger upp överenskommelsen enligt vad som stipuleras här ovan så kommer du att anses ha accepterat ändringen/tillägget.

10. Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar Ågrenshuset alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Ågrenshuset avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Ågrenshuset förbinder sig då att följa ARN’s utslag.

Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm. ARN:s webbplats

11. Fullständigt avtal

Dessa allmänna villkor utgör hela överenskommelsen mellan dig och oss och ersätter varje tidigare skriftlig eller muntlig överenskommelse beträffande innehållet i dessa överenskommelser.

För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid reklamationer, transportskador eller annat, kontakta oss på e-post: pren@agrenshuset.se eller telefon 0660-29 99 00.

< Hem